Sabado

26 oktober 2014 - Ayacucho, Peru

Sabado 25 octubre

We zijn intussen alweer een week verder. 7 dagen geleden stonden we nog op Schiphol voor onze tweede, en voor sommigen zelfs eerste ontmoeting met elkaar. Een divers gezelschap, maar dat wisten we al, desalniettemin zijn we na een week een super gezellige hechte club geworden.

Het is intussen dus weer zaterdag, wat natuurlijk ook hier als weekend gevierd wordt. Maar als er bezoek is vanuit België en Nederland, kan er toch altijd iets extra's georganiseerd worden? Onze uitnodiging kwam vanuit Solid Peru, het overkoepelende brein boven alle kleine organisaties zoals onze trouwe volgers intussen zullen weten. We waren uitgenodigd voor het kippen festival. Ik zag mezelf al met gopro op m'n hoofd achter een kip aanrennen om vervolgens te fileren, maar dit viel gelukkig mee.

Eens per jaar organiseert Solid 3 weekenden voor medewerkers vanuit de hele organisatie voor een sportieve zaterdag. Om half tien stonden we na een gezellige avond (vooral dankzij een dubieus giraffemasker) fit op het sportveld om een balletje te trappen en te volleyballen. Veel van ons waagden de sprong in het diepe en merkten hoe fanatiek de Peruvianen zijn in sport. Voetballen op hoogte vergde bij veel van ons extra energie, en met volleybal merkten we dat ze tactisch zeer getraind waren al komt de gemiddelde dame niet boven diameter borst hoogte.

Het festijn was vooral super om alle rijke persoonlijkheden die we afgelopen week hebben leren kennen nu allemaal op een plaats te zien. Zonder tranen maar met bloed en zweet (het was in de zo'n in de ochtend boven de 30 graden en kunstgras glijdt niet mee) vermaakten we ons kostelijk. Als lunch werden er papas y pollo geserveerd, kortom de bekende maar lekkere kip met aardappel. Aan de prijsuitreiking deden we natuurlijk niet mee, wel was er een team dat zag dat we het warm hadden en dat we mee kochten delen in hun prijs; een fles pils van 630 ml pp.. Na deze koele versnapering vervolgden we onze weg naar de viavia, de een te voet de andere per geüpgrade tuctuc; een veredelde 3wielige brommer met een dak erop.

In de middag ging ieder zijn of haar eigen weg. De een naar de mercado artesenal, de ander boodschappen doen voor de zondagavond. Een voetnoot is dat wim naar de tandchirurg mocht, vrees niet, het is zeer goedkoop, hij heeft al zijn tanden nog en heeft zijn bordje leeg gegeten in de avond.

Er staan wat lange dagen voor de deur, maar iedereen geniet nog steeds van elk moment op deze mooie reis. Ik weet zeker dat iedereen rijker terug komt dan hij heen is gegaan. We gaan met zijn allen nog een aantal mooie dagen tegemoet,

Groeten Tijn