Heenreis en eerste dag Ayacucho

20 oktober 2014 - Ayacucho, Peru

Gisterenmorgen vertrokken. Eindelijk! Het aftellen heeft lang geduurd maar de reis kan beginnen. Na een rit met de Thalys naar Schiphol om half 1 smiddags opgestegen voor een vlucht van ca 12 uur. De vlucht verliep zeer vlot zonder al te veel turbulentie. Op zo’n lange vlucht heb je veel tijd om vanalles te doen. Boekje lezen, filmpje kijken, muziek luisteren, enz. De krappe beenruimte neem je er graag bij. Af en toe een wandelingetje door het vliegtuig om iets te drinken te gaan halen en je kon er weer even tegen. KLM verwent zijn klanten wel. Al moest ik horen van een medereiziger dat dit ooit veel beter was. Soit, ik was best tevreden. Om 18u lokale tijd, 7 u vroeger dan in België, kwamen we aan in Lima. Van daar met een busje naar de wijk Miraflores waar ons hotel was. Na een rit van 3 kwartier arriveerden we in ons hotel. Daar nog even de supermarkt binnengestapt voor een natje en een droogje om op onze hotelkamer te nuttigen. Om 22u bedje in om om 3u terug op te staan om de vlucht van half 7 te halen naar Ayacucho! Na een korte taxirit aangekomen in ons verblijf voor de komende dagen het ViaVia hotel. Een zeer mooi hotel met zeer grote kamers. Na de lunch werden we door Winnie rondgeleid in Ayacucho. Eerst de plaza majores en zijn aanpalende winkelstraat en een bezoek aan de mercado. Nadien met de taxi naar het hoogste punt van de stad de mirador. Hier krijg je een prachtig zicht over de stad en de omringende bergen. De plaatselijke bevolking komt hier graag naartoe blijkbaar. Om lekker wat te kletsen, liefkozen, staren in de verte..... In het hotel nog een heerlijke avondmaal achter de kiezen en nu het bed in! Tot morgen

1. Lyn Verelst:
    Dag Ambassadeurs!
    Eindelijk aangekomen in Ayacucho!
    Ik volg jullie avonturen van dicht bij op!! Ik ben zeer benieuwd!
    Geniet ervan!
    Lyn en gans het Solid team in België
  2. Lathouwers Emiel:
    20 oktober 2014
    He avonturiers , wie zou ik dan wel kunnen zijn om jullie prachtavontuur te volgen.
    Benieuwd ben ik niet van natuur , maar ik leef full met jullie mee en volg jullie dag en nacht .
    Geniet van dit uniek momentum... je neemt het je ganse leven met je mee , geloof me.... ik kan het weten .... GO FOR IT .
    De enige echte .

Emiel.
  3. Jan Van de Vloed:
    20 oktober 2014
    Geniet van dit uniek avontuur.
    Ben benieuwd naar jullie reisverhalen.

groeten,

jan