Eerste kennismaking met de groep!

24 september 2012 - Antwerpen, België

Afgelopen maandag was het zover! De meeting in Antwerpen over onze reis naar Ayacucho, Peru. Over een week zal dit spannende  avontuur beginnen. Leuk was het om de hele groep in Antwerpen eindelijk te ontmoeten!

Na de voorstelronde hebben wij onder het genot van een lokaal drankje, Pisco, van de organisatoren van Solid Peru een presentatie gekregen over wat ons allemaal te wachten staat. Wat een mooie projecten gaan wij bekijken! We hebben even moeten wachten, maar tijdens de presentatie begon iedereen zich te realiseren dat we toch echt over een dikke week naar Ayacucho gaan!

We gaan o.a. een  tienermoederproject bezoeken, meehelpen in een kaasfabriek en  bij lokale  boeren de handen uit de mouwen steken. Bij de boeren gaan we ook een nachtje slapen, om op deze manier nog meer feeling te  krijgen met hun leefsituatie. En dat allemaal op een hoogte van zo’n 3500 meter!

Ter afsluiting van deze avond hebben wij met elkaar nog  een hapje gegeten. Hierdoor hebben wij elkaar nog iets beter leren kennen en  werd er nog lekker nagepraat over de reis. Tot slot  kregen wij nog een aantal mooie artikelen van Ayacucho, die wij tijdens de reis zeker kunnen gebruiken!

We houden jullie  uiteraard op de hoogte van onze reis. Laat het avontuur maar beginnen!

De Ayacucho- ambassadeurs.

1. Lyn Verelst:
    27 september 2012
    Nog 7 nachten...en dan op naar Ayacucho!

In naam van het ganse Solid team wens ik jullie allen een boeiende en plezierige reis toe en vooral een "echte" indompeling in het dagelijkse leven en werk van de Ayacuchanen ( zij het Solid medewerkers of Solid doelgroep)
    Ik twijfel er niet aan dat de prachtige natuur, authentieke cultuur en vriendelijke bevolking van Ayacucho een plaats in jullie hartje zal veroveren!
    Bij ons was dat alvast het geval!
    Ons team in Peru staat te popelen om jullie te tonen waar ze zich al enkele jaren voor inzetten!
    Geniet ervan!

Lyn
  2. Nanja geurts-woudstra:
    5 oktober 2012
    Leuk zo'n verhaal, ik wil graag op de hoogte gehouden worden van jullie ervaringen.
    Heel veel succes!!