Bosque de piedras

17 oktober 2012 - Kortrijk, België

Met de unieke impressies van de inleef-tweedaagse nog in het bloed, werden de veters nog eenmaal strak getrokken voor een fikse wandeling in el bosque de piedras, het bos der stenen. Met z'n zessen werden we per busje omhoog gereden, drie kompanen bleven in Ayacucho om wat bij te slapen en op souvenirjacht te gaan.

Onder sympathieke leiding van Solid-medewerker Mike baande het zestal zich een weg door, tussen en over de rotsen tot aan een prachtig uitkijkpunt over een langgerekte lagune die omsingeld werd door kale bergruggen. De afdaling naar het meer was best pittig maar de prachtige lunchplek aan de rand van het water maakte deze meer dan de moeite waard.

Nog voor de dreigende wolken ons bij het nekvel konden grijpen, arriveerden we terug aan het busje. Wat een prachtige wandeling!

Het laatste avondmaal kon helaas niet tot in de vroege uurtjes ontsponnen worden, de volgende ochtend moesten we immers al met de zon opstaan om onze terugreis naar huis in te zetten. Een nationale vlucht bracht ons al snel in Lima, waar er wat rondgeslenterd kon worden tot de avond.

Hoewel niemand uitkeek naar de lange vlucht (12u), bleek deze best mee te vallen. Home sweet home of toch al de eerste heimwee-opstoten? Vooral eerst eens goed uitslapen!

Steven en de ambassadeurs